Att vinna mot sig själv…

Har du någonsin argumenterat med dig själv om något? De kan vara de små sakerna som om du ska köpa den där glassen eller godispåsen på ica. Eller om du verkligen ska festa denna veckan när du är praktiskt taget pank. Eller kanske de lite större sakerna som om du ska flörta med den snygga killen/tjejen i hörnet. Jag tror vi alla hamnar i en situation någon gång där den enda som egentligen stoppar oss är vi själva och vårt samvete.

Nu kanske du egentligen inte borde köpa den där glassen eller festa den veckan eller flörta med killen/tjejen i hörnet, men de kan ju finnas saker som du faktiskt borde göra. Till exempel berätta för någon om de sårat dig eller tala om för någon att du faktiskt inte mår så himla bra inombords. Även vid dessa situationer kan du själv vara det enda som står mellan dig och att kanske må bättre. Man går och samlar mod i evigheter men det blir aldrig tillräckligt. Man förväntar sig att allt ska bli lättare med tiden, och vist kan det bli de. Men du kommer alltid få bära på din hemlighet. Inte fören du lyckats prata om det med den det berör eller någon som bryr sig så kommer det kännas som en sten som växer i ditt bröst. Det rätta tillfället kanske aldrig kommer så då får man skapa det själv.  

Att vinna i kampen mot sig själv kan vara befriande och jobbigt. Men glöm aldrig bort att lyssna på ditt samvete också, det är vad som hindrar dig från att göra saker som kan skada dig. Du är fantastiskt skapad!

Pöss på dig!

En reaktion på ”Att vinna mot sig själv…

  1. frida

    Jag hamnade i en sån situation i helgen. Jag pratade med personerna som jag blev sårad utav, och den dagen blev vi ännu ledsnare på varandra.. gav typ en kvävande känsla. Allt blev skitjobbigt och jag trodde att allt skulle gå åt skogen mellan oss.. trodde jag skulle förlora min pojkvän och min bästa vän. Sen när chocken lagt sig, och alla bearbetat känslorna började alla öppna upp ögonen och inse hur situationen såg ut. Hade jag aldrig sagt något hade jag mått sämre än jag gjorde innan jag sa något, och alla har kommit varandra närmre. Man mår alltid bra av att lösa sina problem tillsammans, och inte filosofera kring det själv. 🙂

Kommentera

