Pluggnoja

Har du varit med om den där spärren som kan komma när du vet att du måste plugga? Jag drabbas av den mer än ofta. Exempelvis nu, då jag egentligen ska plugga patofysiologi men sitter och bloggar. Det bådar inte gott för mitt betyg! Men ändå sitter jag här. Jag kan inte få till den fulla koncentration som jag behöver för att kunna läsa i boken och skriva när i datorn det som jag har läst. Det är ingen svår uppgift och jag har utformat den själv. Men mina tankar är ute och flyger.

Min uppgift består av att skriva en kort sammanfattnign om de sjukdomar som jag ska kunna till den tentan vi ska ha om lite mindre än 3 veckor. En ganska simpel uppgift som jag borde klara galant. Men det går inte! De är fullt i huvudet av annan ohyra. Jag har inte tid med detta. Jag ska ha en helt annan tenta på lördag nästa vecka och behöver därför plugga till den, därför tänkte jag vara duktig och förbreda mitt pluggande så att det blir lättare att plugga sen sista veckan innan patofysiologin. Smart tänkt va?

Jag vet ju vad jag gör för fel varje gång jag ska plugga. Jag ser på tv, lyssnar på musik, pysslar med mobilen och såklart sitter jag vid datorn. Fyra dåliga vanor som jag nu försökte rensa bort för att verkligen kunna koncentrera mig. Jag förflyttade mig till högskolebibloteket, tvn är då ur bilden eftersom den står hemma i lägenheten, musik kan jag inte lyssna på då mina hörlurar är hos föräldrarna och mobilen är på ljudlös. Dock är det svårt att ta bort det största av problemen, datorn. Detta eftersom jag jobbar på den. Men jag ska lyckas, jag måste lyckas. Tänk på mig är du snäll och sänd en tanke full med inspiration.

Tack på förhand!

Pöss på dig!

En reaktion på ”Pluggnoja

  1. Jenny Gustafsson

    Hej Tjejen! Du kan ju alltid ha dina kompisar till att låna mobil och internet, så kan du inte sitta vid datorn! Önskar dig all lycka till i världen! Du är duktig och jag vet att du kan det här ❤ /Jenny

Kommentera

