Tankar på en fredagkväll

Idag har jag åkt buss. Sitter man på en buss en längre tid så kan man (i allafall inte jag) låta bli att tänka och fundera. Vi är inne i en period då allt ser ganska grått ut. De få dagar då solen är ute så njuter man till hundra procent. Jag tror att mycket av de har att göra med att de dyker upp lite färg i den gråa vardagen. Dagar då himlen är grå så längtar jag tills allt blir grönt. De är så sorgligt när allt är grått! Jag gör mitt bästa för att föra in lite färg i det gråa. Jag klär mig i färg och försöker le åt folk jag möter.

Jag tror att vi alla kan vara små solar. Om du ler så skiner du och de smittar av sig på folk du möter, de kan jag lova. Så glöm inte att le! Du kan ge färg åt någons gråa vardag.

 

Pöss på dig!

Kommentera

