Människor…

Har du någonsin kommit på dig själv med att bara titta på människorna i din omgivning?
Jag kommer ofta på mig själv med att beundra människor, le åt deras små egenheter, fantisera om vad dem tänker på eller önska att jag skulle kunna krama om dem.

Har du varit i närheten av barn när de leker någon gång?
Jag är stora syster och äldsta kusin barnet så jag har lekt mycket i mina dar. Plus att jag älskar barn i allmänhet och om jag inte utbildnade mig till sjuksköterska så hade garanterat blivit dagisfröken. Barn har en tankegång som ingen vuxen människa har. De ser saker som vuxna inte ser och deras fantasi fascinerar mig verkligen. Ibland önskar jag att jag kunde få vara ett barn istället för att vara vuxen och slippa ta ansvar för så mycket. När du är liten vill du bli vuxen och när du är vuxen hade du gärna varit ett barn. Den perfekta komprimissen som vuxen måste väll då vara att bli förälder.

Människor är vackra varelser. Ta hand om dem du lever med och älskar. Glöm inte att säga hur mycket du älskar dem och dela ut så många kramar du kan. Alla behöver vi en kram ibland och massa leenden. Le och fascineras över de människor som du delar denna jord med.

Pöss på dig

Kommentera

